dissabte, 14 de febrer del 2009

MANDALES de Marie Pré





El dibuix centrat com eina de relaxació dinànica i d´activació cerebral. El cervell límbic és on es situen les emocions i la memòria afectiva. En quant s´encen l´alerta posa tot el sistema neuronal en estat d´inhibició, paralitzat per l´estrés.El cervell límbic és una zona de descans molt important. Si el cervell límbic està en un estat d´estrès, no deixa passar tot el influx nerviós fins el cervell superior el que implica un estrès suplementari i una mala gestió de la informació, desordre en el comportament i replegament sobre si mateix. Si hi ha intercanvis sense judicis de valor i empatia entre els interlocutors, es crea una sinergia positiva que accelera les transmissions neuronals.

Ús pràctic del mandala

1- El recentrat breu, que prepara en uns pocs minuts pel treball intel.lectual : quatre o cinc minuts de pintar una estructura ja dibuixada i escollida lliurement. S´ha de desenvolupar en silenci o acompanyada de música relaxant. No es tracta d´acabar el treball, quan s´acaba el temps es guarda el dibuix en una carpeta i es continua en una altra ocasió. No es comença un altre mandala fins que s´acaba el que s´esta fent.

2- Es pot fer una exposició de diferents produccions per destacar les sensibilitats plurals. No ha de ser obligatòria, primer s´ha de demanar als autors la seva autorització.

3- També es pot plantejar la possibilitat als nens de crear o dibuixar l´estructura del mandala que pintaràn en diferents sessions. La geometría es reestructuant.

4- Creació d´un mandala amb tècniques molt diverses: guache, tinta xina, collage, roba ...

5-Buscar mandales: http://www.free-mandala.com/ com a manera de pendre consciència de la riquesa i multiplicitat de les expressions artístiques.

6- També es poden fer exercicis visuals, auditius, kinestésics i respiratoris.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada